Naslovnica : Karijera : Posao kod kuće

Karijera

Posao kod kuće

Posao kod kuće ili "rad u papučama" definira se kao uobičajeni radni odnos u kojem zaposlenik fizički ne boravi u tvrtki već posao uglavnom ili u cijelosti obavlja u svom domu. Po potrebi ima dogovoren jedan ili dva dana u tjednu kada dolazi u tvrtku kako bi obavio poslove koje ne može raditi kod kuće (razni sastanci sa poslodavcem ili klijentima, analiza obavljenog posla i ostalo). Zaposlenik komunicira sa poslodavcem preko računalne tehnologije i telekomunikacijskih veza. Pod radom kod kuće ne podrazumijeva se dodatno obavljanje radnih zadataka koji se ne stignu napraviti za vrijeme radnog vremena u tvrtki.

Iako je u Hrvatskoj ovo relativno nov način poslovanja, u svijetu je to uobičajena praksa. Prema statistikama, u razvijenim državama više od 60 posto poslodavaca pruža takvu mogućnost rada. Prema istraživanju američke organizacije Consumer Electronics Association (CEA), objavljeno u listopadu 2009., više od 38 milijuna ljudi u SAD-u, odnosno oko 37% ukupne američke radne populacije, radi od kuće barem jednom mjesečno. Ova vrsta rada najzastupljenija je u ICT djelatnostima, zatim slijedi rad kod kuće u tvrtkama financijskih djelatnosti, znanosti, građevini i arhitekturi. Najmanji broj zaposlenih kod kuće ima državna uprava.

Iako "rad u papučama" zahtjeva mnogo samodiscipline i motivacije, brojne su prednosti ove vrste rada. Najveći poticaj za rad kod kuće je mogućnost fokusiranja na zadaće bez ometanja i istovremenog obavljanja kućnih poslova, fleksibilnost radnog vremena, mogućnost bolje koncentracije i s time povezana veća učinkovitost, te smanjenje troškova (ušteda na gorivu i vremenu potrošenom na putovanju prema uredu, ušteda na odjeći za posao itd.).

Manjak ljudske interakcije mogao bi se navesti kao najveći nedostatak rada kod kuće. Izolacija, usamljenost, nedostatak prisutnosti direktne konkurencije, te nemogućnost neposredne razmjene ideja s kolegama mogu dovesti do gubitka osjećaja pripadnosti radnom kolektivu.

Za rad kod kuće potrebno je naviknuti se na odvojenost od ostalih radnika, imati poseban radni prostor, dovoljno samodiscipline i samoorganizacije te uspješno odvajati privatni život od poslovnog. Tako će se postići veća produktivnost, dok će istovremeno ostati više vremena za obitelj i privatni život. Na taj način poboljšati će se i vaša kvaliteta života.